قیمت عایق حرارتی پشم سنگ

امروزه انتخاب عایق برای کاربردهای گوناگون اعم از پشم شیشه و پشم سنگ براساس روش های مختلفی انجام می پذیرد و در فعالیت های صنعتی امری بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد. قیمت عایق حرارتی پشم سنگ و پشم شیشه از همدیگر متفاوت است.

نحوه انتخاب مناسب ترین عایق حرارتی برای ساختمان

اگر انتخاب مواد براساس روش های علمی و با دقت انجام شود می تواند ضررها را به حداقل ممکن برساند. به عنوان مثال استفاده نادرست از مصالح ساختمانی و یا استفاده نکردن از عایق های حرارتی مناسب در ساختمان ها باعث اتلاف مقدار زیادی انرژی و سوخت می شود.
عایق های حرارتی الیافی مانند پشم شیشه ، پشم سنگ و سرباره از مقدار کمی ماده جامد با مقاومت حرارتی زیاد تشکیل می شود.

امروزه در حدود ۶۰ درصد هزینه های مصرفی، مربوط به مصرف سوخت می باشد که می توان با استفاده از عایق های حرارتی آن را به حدود نصف این مقدار رساند. عایق کاری به ما کمک می کند که مصرف بهینه تری از سوخت داشته باشیم.
انتخاب مناسب عایق های حرارتی در ساختمان و در نتیجه به کار رفتن تاسیسات کوچک تر حرارتی و استفاده کمتر از سوخت های فسیلی و گازها، گامی بزرگ در تمیز نگه داشتن محیط زیست خواهد بود.

هم اکنون که ارزش سوخت کاملا مشخص گردیده و این ماده حیاتی به عنوان یکی از سرمایه های اصلی هر کشور محسوب می شود، بهینه سازی مصرف آن بایستی به طور جدی در اولویت قرار گرفته تا علاوه بر جلوگیری از مصرف بی رویه سوخت، هزینه های این قسمت را کاهش داد.

بنابراین انتخاب مناسب ترین عایق حرارتی ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در انتخاب بهترین عایق مناسب برای ساختمان بسته به کاربرد مورد نظر در ابتدا تمام مواد موجود مهندسی را در نظر گرفته و سپس با اعمال محدودیت های دامنه عایق های قابل استفاده کاهش یافته تا نهایتا به بهترین عایق مورد نظر برای ساختمان از میان عایق هایی از جمله پشم شیشه، پشم سنگ و پشم سرباره دست یابیم.

انتخاب عایق براساس قیمت

قیمت مواد عایق و قیمت عایق حرارتی پشم سنگ و پشم شیشه انتخاب شده برای این منظور بسیار با اهمیت است و نقش اساسی در اقتصادی بودن طرح دارد.

در این مرحله باید موادی را انتخاب کنیم که علاوه بر کاهش دادن حرارت به هدر رفته و میزان سوخت مصرفی، هزینه تمام شده عایق کاری نیز کاهش یابد. برای مثال قیمت پشم شیشه با قیمت پشم سنگ براساس کاربرد آن ها متفاوت می باشد چون پشم سنگ نسبت به پشم شیشه خیلی بهتر عایق حراتی و صوتی می باشد و در مقابل آتش هم مقاومت زیادی دارد.

برای کاربردهای با عمر زیاد نظیر عایق های حرارتی در ساختمان بهترین عایق، عایقی است که کمترین میزان انتقال حرارت را داشته باشد.

فروش پشم سنگ عایق حرارتی فروش پشم سنگ عایق حرارتی

میزان سوخت ذخیره شده با استفاده از عایق های حرارتی

همانگونه که تا به اینجا بیان شد استفاده از عایق های حرارتی در ساختمان ها به میزان قابل توجهی سوخت مصرفی را کاهش می دهد.

با داشتن روابط زیر می توان تا حدودی میزان سوخت ذخیره شده را محاسبه نمود:

  1. ضریب انتقال حرارت سطح عایق کاری نشده
  2. ضریب انتقال جرارت سطح عایق کاری شده
  3. تعداد ساعات فصل گرمایش
  4. ارزش سوخت
  5. دمای متوسط خارج
  6. دمای متوسط داخل
  7. سطح خالص عایق کاری شده
  8. بازدهی سوخت

بهترین عایق ساختمانی

با در نظر گرفتن کلیه مسائل فوق و همچنین پارامترهای دیگری که مصالح ساختمانی باید دارا باشند، نظیر مقاومت در برابر آتش سوزی، استحکام بالا، قابلیت جذب رطوبت و غیره می توان بهترین عایق حرارتی را انتخاب نمود.
اما علاوه بر این عوامل یکی از شرایط بسیار مهم در انتخاب عایق های حرارتی برای ساختمان ها موجود بودن مواد اولیه است.

بنابراین پیشنهاد می گردد از پشم شیشه و پشم سنگ به عنوان یکی از بهترین و ارزان ترین عایق های حرارتی و همچنین صوتی در ساختمان های آینده استفاده بیشتری گردد.

منبع: مرکز آهن

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما